.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
رهبر انقلاب به داد تیم مذاکره‌کننده رسیدند
مجتبی رحماندوست نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به روند مذاکرات هسته‌ای ایران و ۱+۵، گفت: وقتی در مورد طول کشیدن مذاکرات دغدغه نداشتیم که در مورد چیزی عقب‌نشینی نکرده بودیم و به طور مثال در مورد فردو و اراک و غنی‌سازی ۲۰ درصد و کارهای پژوهشی و توسعه سانتریفیوژها توقف نداشتیم، اما در حال حاضر شرایط متفاوت است.

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: واکنش اخیر اوباما سند روشن عدم خوش‌بینی رهبری به مذاکره با آمریکا و غرب است.

مجتبی رحماندوست نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به روند مذاکرات هسته‌ای ایران و ۱+۵، گفت: وقتی در مورد طول کشیدن مذاکرات دغدغه نداشتیم که در مورد چیزی عقب‌نشینی نکرده بودیم و به طور مثال در مورد فردو و اراک و غنی‌سازی ۲۰ درصد و کارهای پژوهشی و توسعه سانتریفیوژها توقف نداشتیم، اما در حال حاضر شرایط متفاوت است.

وی افزود: اگر مذاکره ادامه می‌یافت و در عین حال ما کار خودمان را می‌کردیم و توسعه هسته‌ای را نیز ادامه می‌دادیم و مذاکرات هم راه خودش را می‌رفت، فرسایشی شدن مذاکره ایرادی نداشت، اما با موافقت‌نامه اولیه که آبان‌ماه یا آذرماه سال گذشته انجام شد، ما عقب‌نشینی موقتی زیادی در مورد فردو و اراک و توسعه سانتریفیوژها داشته‌ایم و اگر مذاکرات طول بکشد ما منافع خود را از دست می‌دهیم.

رحماندوست ادامه این روند برای کشور را مضر دانست و گفت: باید کاری کنیم که مذاکرات طولانی نشود و الان نگران هستیم که این مذاکرات فرسایشی نشود. نکته دوم این است که یکی از آقایان کاندیداها در تبلیغات انتخابات ریاست‌جمهوری یازدهم در نطق تبلیغاتی مدعی شدند که تحریم‌ها را بر خواهیم داشت و ملت شایسته تحریم نیست و شایسته تکریم است، اما هیچ‌کس در ذهنش خطور هم نمی‌کرد که این برداشتن تحریم بخواهد در طول ۱۲ سال و قطره چکانی و مرحله به مرحله انجام شود.

وی ادامه داد: بنابراین همه انتظار تحقق وعده برداشتن تحریم را داشتند، اما به مدل توافق دو مرحله‌ای برخورد کردند که اول بخواهند مذاکرات را حل کرده و بعد از آن تازه به تحریم‌ها برسند. این بدترین مدل برخورد با این موضوع است.

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به اینکه بخشی از تحریم‌ها هم وسط مذاکرات طرح‌ریزی شد، عنوان کرد: آمریکایی‌ها و ۱+۵ هیچ‌گاه رفع کامل و قاطع تحریم‌ها را نپذیرفتند، بلکه تحریم‌های جدیدی را به بهانه‌ اینکه ایران تحریم را دور زده اعمال کردند که این تحریم‌ها در حقیقت جدید بود و در نتیجه شکل کار از صورت اولیه که قول داده شده بود تحریم به کلی لغو شود، منحرف شد و عقب‌نشینی‌های ایران ادامه یافت.

رحماندوست افزود: رهبر معظم انقلاب به داد این مسئله رسیدند و فرمودند ما این بار مذاکرات دو مرحله‌ای نداریم. مذاکرات باید یک باره به نتیجه برسد و برنامه‌ریزی آمریکا بر هم بخورد. اوباما واکنش نشان داد که ما با توافق یک مرحله‌ای موافقت نمی‌کنیم و این واکنش نشانه و سند روشنی برای عدم خوش‌بینی رهبری و ملت بر مذاکرات است.

نماینده مردم تهران در مجلس تاکید کرد: مواضع رهبر انقلاب کمک برجسته‌ای به تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کرد.

وی خاطرنشان کرد: این توافق دو طرف دارد. یک سو برداشتن تحریم‌ها و برخورداری ایران از حقوق هسته‌ای خود و در سوی دیگر رفع نگرانی غرب نسبت به عدم حرکت ایران به سوی تولید سلاح هسته‌ای است، اما وقتی نوبت به ما می‌رسد همواره پای برداشتن تحریم‌ها می‌لنگند، بنابراین باید کسی در این مورد هشدار می‌داد و این کاری بود که مقام معظم رهبری انجام دادند و امیدواریم مذاکره‌کنندگان در این مسیر به حرکت خود ادامه دهند. /250تسنیم


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.132 seconds.